Friday, February 25, 2011

luv forever



Hadis ialah setiap perkataan, perbuatan, sifat dan taqrir baginda nabi Muhammad saw.

Bertuahnya para sahabat baginda dapat melihat, mendengar dan melalui sendiri proses hadis itu berlaku.

Betapa hebatnya seorang manusia bernama Muhammad yang menjadi kekasih Allah.Segalanya diiktiraf. Subhanallah. Bagaimana kasih saya kepada baginda?

Bila ditanya tentang akhlak baginda, isterinya lantas menjawab akhlak baginda adalah AL QURAN. Bagindalah qudwah yang sebenarnya. Baginda mengadaptasi Keindahan Islam dalam setiap tutur, gerak geri dan sebagainiya. Semuanya baginda. Alangkah indahnya kekasih Allah.

Nabi yang mencintai umatnya. Menyebut umatnya di saat sakitnya sakaratul maut. Di mana umatmu kini?

Saya? Saya umatmu. Saya yang lemah ini. Melapis-lapiskan cinta terhadapmu. Saya mengharap dapat bertemumu. Saya yang mengharap

No comments: