Tuesday, January 10, 2012

Peluang



Dalam usia saya yang sebegini banyak, berilah peluang untuk saya membuat keputusan berdasarkan apa yang saya rasakan baik. Saya akui saya masih perlukan bimbingan dalam menghadapi situasi dunia yang terlalu hebat rentak ombaknya.


Berprasangka buruk adalah perlu dalam hal-hal tertentu sebagai langkah berhati-hati. Tidak semua orang buruk. Setiap orang ada tabiat masing-masing. Dalam kita berhadapan dengan pelbagai ragam manusia kita secara automatik dapat menilai sikap kita sendiri dan ingin berusaha menjadi ke arah yang lebih baik. Cuba kita fikirkan, adakah sikap kita terlalu perfek sehingga kita perlu menepis semua orang di sekeliling kita. Allah menjadikan manusia lelaki dan wanita dari pelbagai kaum dan bangsa supaya kita dapat mengenal di antara satu sama lain.


Berilah saya peluang. Semoga Allah merahmati saya kerana niat saya ingin membantu. Sekiranya Allah menduga saya, saya bermohon agar dugaan itu adalah yang termampu saya galas dan semakin mendekatkan saya dengan Allah swt.

No comments: