Tuesday, January 17, 2012

PD



Aktiviti berkumpul dengan keluarga memang indah. Hajat abang hendak mengumpulkan anak-anak Abdul Mutalib di PD memang baik dan mulia. Tetapi tidak semua dapat menyertainya atas kekangan yang bermacam-macam rupa.


Bagi yang kondisi kewangannya cukup-cukup makan, melancong adalah item yang selalunya tidak termasuk dalam senarai perbelanjaan. Apatah lagi sekarang. Komitmen duit yang diterima cukup terhad hanya meliputi perkara wajib semata. Bagi saya pula, walaupun bujang, hakikat ini adalah sama. Malah lebih parah dari yang lain walaupun sudah berkeluarga. Jawatan rendah. Pulangan pun rendah. Tiada kerja lebih masa. Untuk membuat kerja sambilan saya tidak mempunyai apa-apa kemahiran... haha


Bulan lepas abang ajak ke Melaka. Saya sebenarnya ragu dengan persetujuan saya. Namun, atas dasar ingin merasa ke tempat orang, saya gagahi juga. Itupun kerana penginapan dan kenderaan ditaja abang. Bulan ini ke PD pula. Mula-mula saya memang setuju dan seronok kerana diajak bercuti. Selepas menyenaraikan belanjawan peribadi Januari, saya cuak dan terus menarik diri.


Insya Allah jika memang Allah takdirkan, saya akan ke PD jua. Adik memaklumkan kepada saya malam tadi supaya turut serta kerana ditaja lagi. Antara malu dan segan. HUHU. Rezeki Allah. Allah bukakan pintu hari mereka memberi lorong saya memijakkan kaki ke PD. Alhamdulillah, Subhanallah.

No comments: